Dag 1 - maandag 29 april 2024

29 april 2024 - Hogne, België

Reisverslag Ardennen

Dag 1 - maandag 29 april 2024

Vandaag begint ons nieuwe avontuur naar de Belgische Ardennen.

Rond 11.00u vertrokken wij, met een afgeladen Fiat inclusief dakkoffer, naar Somme-Leuze, België.

Halverwege de rit hebben we bij een tankstation in Maarheeze een pitstop gemaakt, om een zelf meegenomen lunch, langs de kant van de parkeerplaats te nuttigen.

Na deze stop en korte plaspauze hebben we onze weg weer vervolgt.

Via Maastricht passeerde we grens van Nederland-België. Waar we in de eerste paar kilometers op de Belgische snelweg, al bijna werden geschept door een asociale, niet oplettende Belg. Mijn hartslag zat in mijn keel. Gelukkig liep het met een sisser af en kon ik de auto net op tijd ontwijken.

Na een rit van 4,5 u (inclusief pitstop) kwamen we aan in het plaatsje Somme-Leuze.

We hadden maanden geleden al een huisje geboekt via Airbnb, op bungalowpark Le Bochetay.

Het is een houten chalet midden in een bos. Er staan natuurlijk meerdere chalets in dit vakantiepark, maar het voelt heel rustig aan. Heerlijk.

Na het verkennen van ons nieuwe houten onderkomen van deze week, zijn we naar het plaatsje Marche-en-Farmenne gereden.

Een grotere plaats met meerdere voorzieningen. Zoals bijvoorbeeld de immens grote supermarkt Carrefour.

Een supermarkt waar je kleding, witgoed maar ook je dagelijkse boodschappen kunt halen. I love it.

Nadat we alle boodschappen hadden gehaald, zijn we weer terug gereden naar ons huisje.

Tijdens het uitpakken en inruimen van de boodschappen, was Loek alvast begonnen met het avondeten: pasta.

Na het avondeten zijn we het park even ter voet wezen verkennen.

Er is een grote speeltuin, meerdere sportvelden en een restaurant aanwezig.

De kids hebben gespeeld in de speeltuin, daarna was het alweer tijd om terug te lopen naar het huisje. Bedtijd voor de kinderen.

Wij zijn neergeploft op de bank, met een kop koffie en thee en zitten nog even na te genieten bij ‘onze’ heerlijk warme pelletkachel.

1. Ellen:
    29 april 2024
    Ziet er super gezellig uit!! Tante Yvonne is ook helemaal fan van de Carrefour 😂.
  2. Benno:
    29 april 2024
    Leuk verslag weer! Ik moest ook wel weer lachen om de supermarkt… 😉 maaaaar t is geen Tesco!
  3. Ria:
    29 april 2024
    Binnenkort gaan we naar de Tesco in Wales. Nu genieten van het aardige weer en België 🇧🇪. Heb zelf maar gekookt 😜
  4. Hanneke van der Giessen:
    30 april 2024
    Heel veel plezier en geniet ervan. Gelukkig is het goed afgelopen met die automobilist. Mooi is het daar. ❤️😘
  5. Vera de Leu:
    30 april 2024
    Wat leuk om weer met jullie mee te mogen genieten!
  6. Reneverbeek:
    Hoi Vakantie vierders
  7. Reneverbeek:
    30 april 2024
    Hoi vakantie vierders , Ik wens jullie een fijne en leuke vakantie toe ! Groetjes !

Jouw reactie