Dag 5 - vrijdag 3 mei 2024

3 mei 2024 - La Roche-en-Ardenne, België

Reisverslag Ardennen

Dag 5 - vrijdag 3 mei 2024

Het was een regenachtige ochtend hier in de Ardennen.

Lekker in ons huisje gekeuveld en spelletjes gespeeld.

Toen het eindelijk opklaarde, zijn we naar het stadje La Roche-en-Ardenne gereden, een half uurtje rijden.

La Roche-en-Ardenne is gelegen in het hart van de Ardennen en wordt ook wel de Parel van de Ardennen genoemd.

Een schattig schilderachtig stadje midden in de bergen.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is La Roche en Ardenne volledig platgebombardeerd. Er staan twee tanks in het centrum ter nagedachtenis van deze duistere periode.

Het kasteel van La Roche is de grootste highlight van de omgeving. Boven op de heuvel in het centrum vind je de ruïnes van de eeuwenoude burcht. Vanuit het kasteel heb je een mooi uitzicht over de stad en de rivier Ourthe, die als een lus om de stad loopt.

Uiteraard zijn wij een kijkje wezen nemen in het kasteel.

Het schijnt dat er een spook rondwaart in het kasteel, dat vond Sarah maar een eng idee.

Het is een prachtig mooi kasteel, met dikke muren, binnenplaatsen, een gevangenis en vooral prachtige architectuur. James keek z’n ogen uit en vond vooral de torens fascinerend.

Het was zeker de moeite waard.

Na ons bezoek aan het kasteel hebben we een ijsje gegeten en daarna hebben we een mooie stadswandeling gemaakt.

Einde van de middag hebben we bij een restaurantje langs rivier de Ourthe gegeten.

Met gevulde maagjes reden we weer terug naar ons vakantiehuisje.

Eenmaal in het huisje aangekomen, meteen Sarah naar bed gedaan. James mocht nog wat langer opblijven om in zijn reisverslag te schrijven.

1. Henk en Meta:
    3 mei 2024
    Ondanks de regen in de ochtend hebben jullie er een leuke dag van gemaakt, naar een kasteel (gelukkig geen spook gezien). Lekker gewandeld, buikjes vol gegeten 😋wat willen jullie nog meer. Wij zijn benieuwd naar James zijn reisverslag.
  2. Hanneke van der Giessen:
    3 mei 2024
    Weer een fijne dag. En dat kasteel, wat indrukwekkend. Echt wat voor James. Ik kan me wel voorstellen dat Sarah het verhaal van het spook we een beetje eng vond. ❤️👻😘
  3. Ria:
    4 mei 2024
    Waar is mijn reactie gebleven?
  4. Robin:
    4 mei 2024
    Geen idee, heb je reactie niet gezien
  5. Reneverbeek:
    4 mei 2024
    Alweer de 5 de dag , wat gaat het snel voorbij ! Oud kasteel , een spook , donkere wolken, en toch is het weer een leuk verhaal geworden en interessant om te lezen ! Ben benieuwd wat jullie vandaag uitspoken ! Ha ha ha. Groetjes en geniet ervan ! Doeiiiiii. !

Jouw reactie