Dag 6 - zaterdag 4 mei 2024

4 mei 2024 - Durbuy, België

Reisverslag Ardennen

Dag 6 - zaterdag 4 mei 2024

Vanochtend zijn we naar Wèris gereden, een klein dorpje, hier 23 minuten vandaan.

Het dorp staat bekend om zijn megalieten.

Een megaliet is een stenen monument die uit een of meer grote stenen bestaan. Een megaliet heeft vaak de functie van heiligdom of grafmonument en stammen uit de Bronstijd (5000 jaar geleden).

Vanuit het centrum van het dorpje zijn er verschillende wandelroutes langs de megalieten, die verspreid staan door het hele dorp en buitengebied.

Wij kozen voor de wandelroute van 5,2 km lang (Sarah in de draagzak).

In de ochtend en begin middag was het schitterend weer.

Het was een prachtige route langs de indrukwekkende megalieten. Rond de lunch kwamen we weer in het centrum aan, waar we onze lunch aten.

Daarna zijn we naar het toeristische plaatsje Durbuy gereden. 16 minuten rijden vanaf Wèris.

We hebben daar een stadswandeling gemaakt door het pittoreske en autoluwe dorpskern.

Durbuy heeft ook een kasteel, genaamd Château de Durbuy aan de rivier le Ourthe.

Na een tijdje zijn we weer in de auto gestapt, net op tijd, want het begon te spetteren.

We zijn nog even langs de Carrefour gereden voor de allerlaatste boodschappen. Daarna naar ons huisje gereden.

Het was een regenachtige namiddag.

In de avond hebben we pizza’s gegeten in ons huisje.

Na het eten is Loek nog even met de kinderen gaan midgetgolfen hier op het park.

1. Ria:
    4 mei 2024
    Wat een heerlijke vakantie. Best aardig weer gehad. Tot morgen
  2. Hanneke van der Giessen:
    4 mei 2024
    Je vraagt je af hoe ze die stenen zo hebben neergezet. Wat een leuke daagjes uit hebben jullie. ❤️
  3. Henk en Meta:
    5 mei 2024
    Nooit gehoord van deze plaatjes, wij steken nog wat op zo. Kasteel is ook niet verkeerd en Carrefour blijft leuk en lekkerrr.

Jouw reactie