Dag 3 - woensdag 1 mei 2024

1 mei 2024 - Durbuy, België

Reisverslag Ardennen

Dag 3 - woensdag 1 mei 2024

Na een heerlijk ontbijtje en lunch te hebben gesmeerd, zijn we vertrokken naar Adventure Valley in Durbuy.

Een zeer groot avonturen park, 12 minuten rijden vanaf ons huisje.

Het park heeft als slagzin: ‘Speel de hoofdrol in je eigen avonturenfilm’.

Nou kom maar op dan.

We begonnen onze dag met het verkennen van de verschillende activiteiten die het park te bieden had.

Er was voor ieder wat wils.

We testten onze vaardigheden op de rotsklimwand. Wat een gave, intense en stiekem ook enge ervaring (al spreek ik nu voor mijzelf)

In Loek schuilt stiekem een ervaren rotsbeklimmer, het ging hem enorm goed af. Evenals James, die totaal geen angst leek te kennen. Sarah had haar eigen parcours gemaakt met grotere stenen, (die bij het zitgedeelte lagen) waar ze zelf over heen klom. Zo schattig.

Tussen de actie door namen we de tijd om te genieten van onze mee gebrachte lunch. We kochten ‘s middags ijsjes en een Slush-puppy voor James.

Gelukkig was er in het park mogelijkheid om gratis zonnebrand te pakken en te smeren. We hadden namelijk zelf geen zonnebrand meegenomen, zoveel zon en warmte hadden wij niet verwacht. Het leek de zomervakantie wel, ipv de mei vakantie.

In de middag waagden we ons aan een uitdagende parcours hoog in de bomen. We konden ook ziplinen. Super gaaf om dat een keer in het echt mee te maken. We zoefden van de ene boom naar de ander. James blijkt een waar natuur talent te zijn. Sarah keek aan de kant weer lief toe, afgewisseld met gezelschap van Loek of mijzelf.

We hebben ons de hele dag goed kunnen vermaken. Er was ook Tubing Slide, een immens grote glijbaan waar je met grote rubberen donuts vanaf kon roetsjen. Een persoonlijk favoriet van James. Ook genoeg speeltuinen om Sarah in te vermaken.

Na een dag vol adrenaline en avontuur, keerden we terug naar ons huisje, met een schat aan onvergetelijke herinneringen.

Maar zonder onze jassen… want die waren we namelijk vergeten in de lockers in het park.

Loek begon alvast met eten koken in het huisje, zodat ik even snel heen en weer kon om de jassen op te halen.

Toen ik terugkwam, konden we meteen aan tafel. Loek had burritos gemaakt.

Het was heerlijk.

Wij zijn kapot nu, vergeet niet dat het park zelf ook heuvelachtig is. We hebben heel wat kilometers gemaakt.

Top dag gehad.

Moe, maar voldaan.

1. Ria:
    1 mei 2024
    Spannend verhaal en foto’s. Wat stoer dat jullie dat allemaal gedaan hebben. Jullie hebben precies de week met mooi weer. Morgen wordt het nog warmer. Hoe moet dat nu met de jassen?
  2. Ria:
    1 mei 2024
    Las eroverheen jassen zijn er
  3. Wendy Bohlander:
    1 mei 2024
    Wat een leuke dag hebben jullie beleefd. Zo leuk om te lezen
  4. Henk en Meta:
    2 mei 2024
    Jemig wat actief zijn jullie allemaal vandaag geweest, en wat stoer van James om te klimmen. Trouwens Loek ook 😂. Wij zijn benieuwd wat er morgen op het programma staat😉 laten jullie de jassen maar thuis morgen wordt een mooie zonnige dag.🌞
  5. Leonie:
    2 mei 2024
    Wow wat stoer! Ik wordt er jaloers van! :p de ideale mei vakantie! Wat heerlijk zeg. Intens genieten. Xxx
  6. Riejanne:
    2 mei 2024
    Superhelden zijn jullie….dat jullie dat allemaal gedaan hebben!!
    En lol, Sarah haar eigen parcours😀
    Klinkt allemaal als een super leuke dag. Op naar het volgende avontuur.

Jouw reactie