Dag 5 - 28 april 2023 - Aviemore-Inverness

28 april 2023 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend werden we relaxt wakker, we konden lekker rustig aan doen.

We moesten voor 10u uitchecken uit ons huisje in Aviemore en konden pas om 15u inchecken in ons nieuwe huisje.

Via de app van Airbnb heb ik contact opgenomen met de eigenaar van het nieuwe huisje in Inverness. Hij kon de incheck tijd gelukkig naar 13u halen.

Na het ontbijt (en het smeren van de lunch) moest er worden opgeruimd.

Terwijl Loek en ik bezig waren het huisje op te ruimen en de auto in te ruimen, hebben de kinderen een filmpje op Netflix gekeken.

Om 9:45u waren we bepakt en bezakt en klaar om te gaan.

Huis eigenaar Michael kwam nog even persoonlijk afscheid nemen van ons. Hij woont namelijk naast ons houten huisje.

Van Aviemore naar Inverness is het een ritje van 35 minuten en 49 km lang.

We zijn als allereerste langs het nieuwe vakantie huisje gereden, we waren te vroeg en mochten er uiteraard nog niet in. Daarna meteen doorgereden naar het centrum van Inverness.

Inverness wordt beschouwd als de hoofdstad van de Schotse Hooglanden. De stad ligt naast de rivier de Ness, die uitmond in het welbekende Loch Ness.

We hebben winkeltjes bezocht en bekeken en meteen nieuwe zomer schoenen voor de kinderen gekocht. We zijn ook even langs het toeristen informatie punt geweest om informatie in te winnen, voor wandel routes voor morgen.

Tijdens een korte wandeling door het centrum hebben we onze boterhammen opgegeten. Daarna zijn we terug gelopen naar de auto en naar de supermarkt Morrisons gereden. Daar hebben we onze boodschappen en avond eten gehaald.

Tegen de tijd dat we klaar waren in de supermarkt, was het tijd om in te checken in onze Airbnb.

We hebben een rijtjeshuis geboekt in een echte ‘working class’ buurt. Mooie karaktervolle huizen. Ik houd daarvan.

De auto kunnen we voor de deur parkeren, we moeten alleen wel een parkeer vergunning achter de voorruit plaatsen. De vergunning lag in het huisje.

Het is een mooie stijlvolle woning met een woonkamer, leef keuken en 2 slaapkamers en badkamer met bad op de tweede verdieping.

Nadat we de koffers binnen hadden gezet, hebben we het huis verkend.

Daarna zijn we weer de hort opgegaan.

We hebben een mooie stadswandeling gemaakt van 7,5 km lang. Langs de rivier Ness en het eiland Ness.

De Ness is een snelstromende rivier waar forellen in zwemmen. We zagen een paar vissers in de rivierbank staan te vissen.
Op het eiland Ness was ook een grote speeltuin, waar James even lekker kon spelen. Sarah was in slaap gevallen in de draagzak.

Na een paar uur waren we weer terug in ons huisje. We hebben twee pizza’s in de oven geschoven, heerlijk gegeten en daarna de kinderen in bad gedaan.

Het was weer een mooie dag.