Dag 7 zondag 30 april 2023 - Inverness-Isle of Skye

30 april 2023 - Broadford, Verenigd Koninkrijk

Dag 7 zondag 30 april 2023 - Inverness-Isle of Skye

Vandaag is het feest, onze allerliefste, allerleukste en allerknapste zoon James is namelijk jarig. Hij is 8 jaar geworden.

We hebben hem vanochtend al luidkeels toe gezongen.

Gisteravond hebben Loek en ik ons Airbnb huisje al versierd met meegebrachte slingers.

Toen we met z’n allen naar beneden liepen vanochtend, was hij met stomheid geslagen dat er overal slingers hingen, zelfs om de trapleuning.

De meegebrachte cadeautjes hadden we de avond van te voren al op de keukentafel gezet.

Na het openen van de cadeaus hebben we ontbeten.

Daarna was het helaas weer tijd om alles op te ruimen en in te pakken.

We gaan weer door naar een nieuwe locatie.

Rond 10:45u waren we helemaal ingepakt en ready to go. We gaan naar de Isle of Skye. Een Schots eiland ten westen van Schotland. We gaan naar het plaatsje Broadford.

Na een rit van 2u (142 km) door prachtig heuvelachtig landschap,  kwamen we aan bij ons huisje, genaamd Isla’s cabin. Een blokhut bij iemand in z’n achtertuin.

Het is een overzichtelijk hutje. Alles is namelijk in 1 ruimte. Lekker knus. Hier gaan we 2 nachten verblijven.

Als eerste hebben we onze spullen binnen gezet, daarna zijn we lopend naar de Co-op gelopen om boodschappen te kopen.

Eenmaal weer terug in het hutje zijn we naar een coffeehouse, genaamd The Coffee Bothy, gelopen. Dit was ons aanbevolen door een local.

Het was tijd voor (verjaardags) taart. We werden hartelijk ontvangen. We gaven onze bestelling door en vertelde dat James jarig was. Waarop de barista zei “such a shame, that we don’t celebrate birthdays over here in Scotland, wink wink”

We wisten dat dit goed zat. Loek gaf snel nog een even kaarsje met het cijfer 8 mee aan de barista (James had niks door)

Voordat we het wisten kwam de olijke barista met een verjaardagsliedje en taart inclusief kaarsje op James af. Uiteraard keek de hele zaak naar James.

“Lekker gênant” zei James achteraf, maar hij vond het stiekem onwijs leuk.

Hij werd door meerdere klanten gefeliciteerd en zei netjes “thank you”.

Na de heerlijke taarten, zijn we weer terug gelopen naar ons huisje, vanuit daar hebben we een wandeling van 2,5 km langs het water gemaakt. Ons huisje ligt namelijk vlak aan het water. Prachtig uitzicht.

Eenmaal weer ‘thuis’ gekomen hebben we online naar een restaurant gezocht. De jarige mocht uiteraard kiezen wat hij mocht eten: hamburgers.

Helaas is er weinig aanbod in Broadford. Dus uiteindelijk hebben de kinderen pizza gegeten in een chaotische restaurant, genaamd Café Sia. Wij aten kip, met bacon, champignons en brie op een broodje.

Het eten was heerlijk.

Na het dessert zijn we weer naar ons huisje gegaan.

We hebben de kinderen lekker in bed gestopt. James mocht nog even opblijven.

James sloot de dag af met de woorden: “ik wil dat deze dag nooit eindigt”

1. Wendy Bohlander:
    Heerlijke (verjaar)dag voor James en natuurlijk ook voor jullie
  2. Ria:
    30 april 2023
    Heerlijk kind die James. Welterusten en morgen gezond en fris weer op
  3. Hanneke van der Giessen:
    30 april 2023
    Ik wil dat de dag nooit eindigt, wat een groot compliment. James is een jongen om trots op te zijn. Veel plezier in Broadfort. 😘
  4. Benno:
    30 april 2023
    Ahhhhh wat een mooie dag heeft James gehad!!!! Leuk reisverhaal en veel plezier morgen!
  5. Patricia:
    Gefeliciteerd!!!!!!
  6. Reneverbeek:
    1 mei 2023
    Dit is een bijzondere verjaardag voor James. Heel apart , Leuk gedaan door jullie !
  7. Henk en Meta:
    1 mei 2023
    Voor James en voor jullie een verjaardag om nooit te vergeten, worden mooie herinneringen voor later.