Dag 10: woensdag 3 mei 2023 - Glasgow-Newcastle

4 mei 2023 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Na een goede nachtrust, ging onze wekker om 7:30u af.

Na het ontbijt zijn we de stad nog even in gegaan.

We hebben gewandeld en gewinkeld. We hebben alvast voorverpakte sandwiches gekocht in de Tesco. Dit gaat ons avondeten worden op de boot.

Om 11u moesten we weer uitchecken in ons appartement, dus we hebben op tijd onze spullen weer opgeruimd.

Nadat we auto hadden ingeruimd, konden we gaan.

Einde van de middag vertrekt onze nachtboot in Newcastle weer naar IJmuiden, we komen de volgende ochtend aan in Nederland.

Glasgow naar Newcastle (Engeland) is een rit van ruim 3u. (256 km)

Halverwege de rit, zijn we in Johnstonebridge gestopt om te lunchen. We waren vanochtend vergeten lunch te kopen bij de Tesco. Dus hebben we bij een groot tankstation met winkeltjes, sandwiches gekocht en daar opgegeten.

We hebben onze weg vervolgd.

Na een kleine 2u rijden, kwamen we om 15.00u aan in de haven van Newcastle.

Na het inchecken en een kleine inspectie van de auto door de douane, mochten we meteen de boot oprijden. De auto heeft perfect gereden vandaag, geen meldingen en de temperatuur bleef ook goed. Uiteraard hebben we meteen onze reistabletten ingenomen. Hopelijk een rustige zee vannacht.

De boot meerde om 17.00u af.

Ondertussen hebben Sarah en James lekker in het ‘piraten eiland’ gespeeld.

Rond 18.00u zijn we op het achterdek gaan zitten om onze sandwiches te eten.

We zijn vroeg gaan slapen. De zee lijkt rustig te zijn.