Dag 1: maandag 24 april 2023 - IJmuiden

24 april 2023 - Ijmuiden, Nederland

Dag 1: maandag 24 april 2023

Allereerst, van harte welkom op onze reisblog.

Vandaag is dan eindelijk de dag aangebroken, we gaan op reis.

Maar voordat we op reis kunnen, moesten we nog wel veel dingen regelen.

Uiteraard hebben we al ruim van te voren de boot van IJmuiden naar Newcastle bij DFDS geboekt. We hebben ook alle overnachtingen van te voren al geboekt via Booking.com en Airbnb.

Deze ochtend viel er ook nog veel te regelen.

We begonnen de ochtend met pannenkoeken bakken, om deze in de avond op de boot als avond eten te kunnen nuttigen.

Ook moest de dierenarts worden gebeld. Onze poes Els liet gisteren vreemd gedrag zien en we denken dat ze last heeft van haar blaas. Mijn moeder was ondertussen langs gekomen met de auto, zodat we (als het nodig was) meteen met Els naar de dierenarts konden.

Toen ik eindelijk de dierenarts assistent te pakken had, vertelde zij mij dat ik urine moest opvangen en dat naar de praktijk moest brengen, daar kunnen ze het dan ter plekke onderzoeken.

Gelukkig lukte het mij snel urine op te vangen en ben ik met mijn moeders auto naar de praktijk in Zoetermeer gereden.

Ondertussen heeft Loek de dakkoffer op de auto geplaatst en alle spullen bij elkaar verzameld.

Bij de dierenartspraktijk was de uitslag van het urine onderzoek snel bekend. Onze lieve Els heeft blaasontsteking.

Els moet nu 3x op een dag medicijnen krijgen hiervoor (antibiotica en pijnstillers).

Een special thanks voor mijn lieve moeder, die deze vakantie op onze katten past.

Eenmaal thuis hebben we nog even geluncht en broodjes gesmeerd voor de volgende ochtend.

Daarna alle spullen in de auto geladen en toen kon (eindelijk) onze reis echt beginnen. Op naar IJmuiden haven.

Eenmaal aangekomen in de haven (45 minuten rijden) kwamen we aan bij de incheck balie en tevens douane. Na goedkeuring mochten we met de auto aansluiten in de rij, naast de boot.

We moesten ruim een uur in de auto wachten, want we waren aan de vroege kant. Om 15:30u mochten we dan eindelijk aan boord met onze auto. De boot heeft als naam The King Seaway.

Nadat we hebben geparkeerd, zijn we met onze bagage naar boven gegaan. Op zoek naar onze hut op deck 7.

We hebben een schattig klein hutje met 2 stapelbedden, een klein raampje dat uitkijkt op de voorkant van de boot en een eigen badkamer met wc, wastafel en douche.

Eenmaal gesetteld zijn we de boot gaan verkennen. Er zijn meerdere decks waar je kunt drinken en ontspannen. Er is ook een kids corner, genaamd pirate Island. Waar de kinderen lekker even hun gang konden gaan.

Om 17:30u ging dan eindelijk de boot afmeren, wij zijn terug gegaan naar onze hut en hebben daar onze pannenkoeken gegeten.

Al snel bleek dat de zee best wel ruig was, de boot ging heel erg te keer. Loek is nog even met Sarah op de buiten deck gaan kijken. Daarna hebben we ons maar koest gehouden op onze hut. Uiteindelijk zijn we gaan slapen. De zee is zo ruig, dat op je bed liggen nog het meest comfortabele is om te doen. Op naar morgen.

1. Henk en Meta:
    25 april 2023
    Loek,Robin plus kids, veel plezier.
  2. Robin:
  3. Riejanne:
    25 april 2023
    Arme Els! Gelukkig goede verzorging van je moeder.
    Voor de rest klinkt het allemaal heel leuk. Veel plezier in deze mooie vakantie.
  4. Robin:
  5. Hanneke van der Giessen:
    25 april 2023
    Beterschap voor Els en fijn dat je moeder kan oppassen. Veilige reis en geniet er van. 😘
  6. Robin:
  7. Reneverbeek:
    25 april 2023
    En nog zeeziek geworden ? Of zware ,rare benen , toen je weer op vaste grond was ? Tot later !
  8. Robin:
    26 april 2023
    Jazeker zee-ziek geworden. Later die dag nog steeds een beetje zee benen op vaste grond.
  9. Ria:
    25 april 2023
    De mail zat in de spam. Nu gelezen. Met Els gaat het goed.
  10. Robin:
    ❤️
  11. Benno:
    26 april 2023
    Erg leuk om te lezen!!! Hopelijk wordt Els snel beter!
  12. Robin:
    Het gaat gelukkig goed met Els 😀
  13. Vera de Leu:
    27 april 2023
    Fijn dat we het nu kunnen lezen. Hopelijk is de zee rustiger op de terugreis.
  14. Robin:
    27 april 2023
    Fijn dat het nu te lezen is, wij hopen ook op een rustige overtocht naar huis.